Naudinga sportuojantiems

Pakankamas skysčių kiekis organizme yra vienas iš svarbiausių faktorių, lemiantis gerus rezultatus ir gerą savijautą sportuojant. Pagrindinės priežastys, kodėl sportuojantis žmogus turi naudoti skysčius:

  • vanduo padeda tirpdyti maistines medžiagas ir jas įsisavinti;
  • vanduo padeda pašalinti nereikalingas medžiagas iš kūno;
  • prakaituojant vandens vartojimas apsaugo organizmą nuo dechidratacijos.

Kiek vandens išgerti per dieną?

Kiek vandens gerti labai priklauso nuo individualių žmogaus organizmo savybių, tačiau dauguma mitybos specialistu sutinka, kad reikia išgerti apie 3 litrus vandens per dieną. Tai gali atrodyti labai daug, bet sportuojantis žmogus prakaituoja labai daug. Skysčių netekimas gali sukelti dehidrataciją ir pabloginti varžybų ar treniruočių rezultatus. Daugelis turbūt neišgeria 3 litrų per dieną, tačiau arti to kiekio reikia visada išgerti ir tai turėti galvoje, norint kad skysčių organizme būtų pakankamai.

Kiek vandens gerti varžybų dieną?

Jei sportininkas negalvoja apie tai, kad jo organizme būtų pakankamai skysčių, kad jis ar ji galės išnaudoti visas savo galimybes varžybų metu. Prieš varžybas sportininko kūnas patiria daug streso, todėl labai svarbus yra reikiamas skysčio suvartojimas.

Keletas taisyklių apie vandens gėrimą ir pakankamą jo suvartojimą, kurios padės išvengti skrandžio skausmų varžybų dieną:

  • Sportininkas turėtų išgerti bent jau 0,5 litro vandens likus 2-4 valandoms iki varžybų. Tai užtikrins optimalią skysčių absorbciją ir neturėtų sukelti skrandžio problemų varžybų metu.
  • Likus 2 valandoms iki varžybų pradžios nenaudokite daug skysčių, galite atsigerti šiek tiek likus 5-10 min iki starto.
  • Gerkite skysčius, kuriuose yra mineralinių medžiagų. Mineralai padeda greičiau skystį įsisavinti į kraują, o tai sureguliuoja skysčių balansą raumenų skaidulose.

Aišku, prisiminkite, kad kiekvieno žmogaus organizmas yra skirtingas ir eksperimentuokite treniruočių, o ne varžybų metu.

Skysčių vartojimas po varžybų

Iškart po bėgimo ar varžybų būtina vartoti skysčius. Išgerkite nemažiau nei 0,33 litro, o idealu apie 0,75 – 1 litrą vandens.