Specialistai pataria

Gazuotas ar negazuotas? Žinomas mitybos specialistas, buvęs Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto docentas Šarūnas Kučingis ilgus metus paskyrė vandens kokybės tyrimams. Tyrinėtojas teigė, kad nors gazuotas mineralinis vanduo yra skanesnis ir geriau malšina troškulį, tačiau anglies dioksido prisotinto vandens nepatartina gerti tiems, kuriuos kamuoja gastritas, skrandžio ir dvylikapirštės žarnos opaligė. Tokiu atveju rekomenduojama rinktis negazuotą mineralinį vandenį, kurio poveikis sveikatai žinomas jau nuo senų laikų.

Per didelis kiekis mineralų kenkia. Pagrindiniais natūralaus mineralinio vandens kriterijais, lemiančiais jo kokybę, laikoma cheminė sudėtis, gręžinio dislokacijos vieta, gręžinio apsauga nuo galimo užteršimo. Renkantis vandenį vertėtų paskaityti, kas rašoma etiketėje. Būtina atkreipti dėmesį į mineralinių medžiagų koncentraciją, mat perdozuoti jų nereikėtų. Pavyzdžiui, per parą rekomenduojama suvartoti 800 mg chlorido, 2 000 mg kalio, 800 mg kalcio, 375 mg magnio, 14 mg geležies. Dėl per didelio kiekio mineralų gali sutrikti kepenų, širdies ir kitų organų veikla, padidėti kraujospūdis.

Natūralus vanduo geriau nei vanduo iš čiaupo. Viena svarbiausių priežasčių, kodėl gerti natūralų mineralinį vandenį sveikiau nei vandenį iš čiaupo, – cheminė sudėtis. Vartodami natūralų mineralinį vandenį gauname daugiau vertingų mineralinių medžiagų, reikalingų žmogaus organizmui. Vandenyje iš čiaupo mineralinių medžiagų negausu.